Η φοίτηση στα Ι.Ε.Κ. είναι πέντε (5) συνολικά εξαμήνων, επιμερισμένη σε τέσσερα (4) εξάμηνα θεωρητικής και εργαστηριακής κατάρτισης συνολικής διάρκειας έως 1.200 διδακτικές ώρες ειδικότητας, σύμφωνα με τα εγκεκριμένα προγράμματα σπουδών και σε ένα εξάμηνο Πρακτικής Άσκησης ή Μαθητείας, συνολικής διάρκειας 960 ωρών.

Κάθε εξάμηνο κατάρτισης περιλαμβάνει την περίοδο διεξαγωγής των μαθημάτων, σύμφωνα με τους Οδηγούς Κατάρτισης, καθώς και την περίοδο διεξαγωγής των τελικών εξετάσεων. Η κατάρτιση κάθε εξαμήνου είναι πλήρης, όταν έχουν συμπληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες διδακτικές ώρες, όπως αυτές περιγράφονται στον Οδηγό Κατάρτισης κάθε ειδικότητας.

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,2,2 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

Ο καταρτιζόμενος θα εξοικειωθεί περαιτέρω στη χρήση του KompoZer ή αντίστοιχου εργαλείου για ανάπτυξη εφαρμογών (Dreamweaver). Επίσης το μάθημα στοχεύει στο να γίνει επισκόπηση των νέων τεχνολογιών και των χρησιμοποιούμενων εργαλείων στον τομέα της σχεδίασης και ανάπτυξης ιστοχώρων, ώστε σε κάθε περίπτωση να παρακολουθείται η εξέλιξη των αντίστοιχων τεχνολογιών παρέχοντας επικαιροποιημένη γνώση στους καταρτιζόμενους. 

Περιεχόμενο του Μαθήματος: 

  • Κατασκευή ιστοσελίδων με τη χρήση της γλώσσας ΗΤΜL5 
  • Μελέτη των πολυμέσων και εύρους ζώνης 
  • Κατανόηση των προγραμμάτων αναπαραγωγής 
  • Προσθήκη ενός δεσμού σε ένα αρχείο pdf 
  • Προσθήκη ενός αρχείου ήχου σε μια ιστοσελίδα 
  • Εισαγωγή μιας μικροεφαρμογής java σε μια ιστοσελίδα 
  • Εμφάνιση δεδομένων με πίνακες 
  • Δημιουργία ενός πίνακα για δεδομένα 
  • Τροποποίηση ενός πίνακα και προσθήκη περιεχομένων 
  • Εξαγωγή δεδομένων από έναν πίνακα 
  • Ένθεση ενός πίνακα μέσα σε ένα πίνακα 
  • Χρήση CSS3 για τοποθέτηση 
  • Κατανόηση του πλαισίου CSS3 
  • Μελέτη ενός παραδείγματος διάταξης σελίδας CSS3 
  • Τοποθέτηση μιας DIV 
  • Χρήση μιας εικόνας ιχνηλάτησης 
  • Κινητά στοιχεία σελίδας 
  • Κεντράρισμα της σχεδίασης στην Σελίδα 
  • Ρύθμιση της σχεδίασης 
  • JavaScript 
  • Οι ετικέτες SCRIPT 
  • Οι ετικέτες HTML 5 
  • Μεταβλητές και Σταθερές - Αποθήκευση Δεδομένων: 
  • Ονομασία Μεταβλητών 
  • Είδη Μεταβλητών 
  • Εκφράσεις και τελεστές - Χειρισμός τιμών 
  • Χρήση τελεστών στις εκφράσεις 
  • Αριθμητικοί Τελεστές: πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, διαίρεση, modulus – διαίρεση με υπόλοιπο. 
  • Τελεστές συμβολοσειρών 
  • Λογικοί Τελεστές 
  • Προτεραιότητα τελεστών 
  • Μετατροπή τύπου 
  • Συνθήκες και Βρόγχοι - Λήψη Αποφάσεων και Έλεγχος Σεναρίων - Συναρτήσεις 
  • Η πρόταση if 
  • Ο Όρος ELSE 
  • Τελεστές Συνθήκης 
  • 'Ενθετες Προτάσεις IF 
  • Βρόγχοι 
  • Ο ορισμός μιας συνάρτησης

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,2,2 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι η εξοικείωση των καταρτιζομένων με τα πιο γνωστά cms όπως: Joomla (http://www.joomla.org/), Drupal (http://www.drupal.org/), PHP-Nuke (www.phpnuke.org), wordpress (http://www.wordpress.org) κλπ. Στόχος να γνωρίσουν οι καταρτιζόμενοι τις βασικές αρχές της τεχνολογίας του διαδικτύου ώστε να αποκτήσουν την ικανότητα της χρήσης των αντίστοιχων τεχνολογιών για ανάπτυξη ιστότοπων, ώστε να καταστούν ικανοί να διαχειρίζονται έναν ιστότοπο με τη χρήση ενός από τα παραπάνω ολοκληρωμένα πακέτα ελεύθερου λογισμικού. 

Περιεχόμενο του Μαθήματος: 

  • Web και Εφαρμογές 
  • Εισαγωγή στις τεχνολογίες Blogs, wiki, googlesites&docs, RSS 
  • Μοντέλο διακομιστή – Web Hosting Provider 
  • Αρχιτεκτονική μοντέλου Web Hosting 
  • Εργαλεία διαχείρισης περιεχομένου (FileZilla) 
  • Δημιουργία σελίδων με χρήση CMS 
  • Τεχνολογία CMS 
  • Εγκατάσταση joomla ή wordpress σε περιβάλλον windows με την χρήση php, mysql και apacheserver 
  • Διαχείριση jooomla ή wordpress 
  • Ρυθμίσεις σύνδεσης 
  • Περιβάλλον διαχείρισης 
  • Προσθήκη περιεχομένου 
  • Δημιουργία χρηστών διαχείρισης του ιστότοπου 
  • Εγκατάσταση components, modules, plugins 
  • Τι είναι το Cpanel και ποια τα πλεονεκτήματα της χρήσης του σε έναν webserver.

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,2,2 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

 Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη web εφαρμογών με χρήση γλώσσας προγραμματισμού Java. Επίσης, να μάθουν να χρησιμοποιούν τα Google API και να κατανοήσουν τη λειτουργία των αισθητήρων και άλλων συσκευών και την αλληλεπίδρασή τους με Android εφαρμογές. 

Περιεχόμενο του Μαθήματος: 

  • Java και Android 
  • Εφαρμογές(app) και Android 
  • Εξοικείωση με εργαλείο ανάπτυξης παιχνιδιών όπως το LibGDX ή το AndroidStudio 
  • Εξοικείωση με το περιβάλλον UI (userinterface) του Android 
  • Εξοικείωση με τη σχεδίαση UI του Android 
  • Δομή σχεδιασμού ενός UI 
  • Δημιουργία animation με Java 
  • Δημιουργία νήματος (Thread) και γραφικά 
  • Android και Widget (UI objects, παλέτεςκλπ) 
  • Αλληλεπίδραση με πληκτρολόγιο 
  • Αλληλεπίδραση με ποντίκι 
  • Αλληλεπίδραση με touchscreen 
  • Διαχείριση μεγάλης ποσότητας πληροφοριών 
  • ArrayList 
  • Πολυμορφισμός 
  • ListView 
  • BaseAdapter 
  • Αποθήκευση πληροφοριών σε Android 
  • Animation σε Android 
  • Προσαρμοστικότητα εφαρμογής σε κάθε μικροσυσκευή (Layouts) 
  • Διαχείριση ήχου 
  • Android και κάμερα 
  • Χρήση Xml αρχείων 
  • AndroidManifest.xml αρχείο 
  • Διασύνδεση Android με βάσεις δεδομένων (προτείνεται SQLite) 
  • Διαχείριση συστημάτων γεωγραφικού προσδιορισμού (GPS-Global Position System) 
  • Σύνδεση εφαρμογής με μέσα κοινωνικής δικτύωσης (δυνατότητα δημιουργίας ανάρτησης μέσα από την εφαρμογή, διαχείριση προφίλ χρήστη κλπ) 
  • Δημιουργία απλού ολοκληρωμένου παιχνιδιού σε Android 
  • Δημοσίευση εφαρμογών από Android (APKfiles).

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,2,2 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση του καταρτιζόμενου με την επεξεργασία video χρησιμοποιώντας κατάλληλο λογισμικό. Προτείνεται το Lightworks ή Sony Vegas. 

Περιεχόμενο του Μαθήματος: 

  • Εισαγωγή 
  • Χαρακτηριστικά Ψηφιοποιημένου Video 
  • Εκπαιδευτικό βίντεο, MOOC 
  • Συγγραφή σεναρίου για εκπαιδευτικό βίντεο 
  • Περιοχή εργασίας 
  • Εισαγωγή υλικού (Εικόνων, Video, Ήχων) 
  • Διαδικασία Μοντάζ 
  • Εργαλεία 
  • Προεπισκόπηση έργου 
  • Διαδικασία προσθήκης ήχου 
  • Επιπλέον τεχνικές Μοντάζ (TransitionEffects,…) 
  • Τροποποίηση της ταχύτητας και της αδιαφάνειας ενός Video 
  • Χρήση ειδικών εφέ σε Video 
  • Υπέρθεση εικόνας 
  • Εφαρμογή Φίλτρων Ήχου και Βίντεο 
  • Σχετική Kίνηση του Video 
  • Διαδικασία εξαγωγής του αποτελέσματος 
  • Αποθήκευση

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,3,3 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση του καταρτιζόμενου με τον τρόπο κατασκευής τρισδιάστατων μοντέλων, τις βασικές τεχνικές φωτισμού, τις κάμερες και την κίνηση καθώς και το texturing και τη διαδικασία του rendering μέσα από σχετικά λογισμικά (3dsMax/Blender)

Περιεχόμενο του Μαθήματος: 

  • Δημιουργία χαρακτήρων 
  • Δημιουργία χαρακτήρων χαμηλής ανάλυσης 
  • Δημιουργία ρούχων 
  • Κάμερες 
  • Βασικές τεχνικές κίνησης 
  • Εξειδικευμένες τεχνικές κίνησης 
  • PhysicsAnimation 
  • Δημιουργία σκελετικής δομής για κίνηση μηχανικών αντικειμένων 
  • Δημιουργία σκελετικής δομής για κίνηση χαρακτήρων 
  • Biped 
  • CAT loops 
  • Skinning 
  • MotionCapture

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,2,2 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση του καταρτιζόμενου με το περιβάλλον των σύγχρονων προγραμμάτων δημιουργίας παιχνιδιών και η εισαγωγή του στην ανάπτυξη και παραγωγή τροποποιημένων ή νέων πιστών (mod). Ο εκπαιδευτής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε οποιαδήποτε από τις γνωστές πλατφόρμες υλοποίησης (UnrealEditor ή Unity) 

Περιεχόμενο του Μαθήματος: 

  • Εισαγωγή στις βασικές κλάσεις και δομές του unreal 
  • Εισαγωγή στον προγραμματισμό αλληλεπίδρασης με blueprints 
  • Κλάσεις αντικειμένων αλληλεπίδρασης του unreal 
  • C++ και unrealengine  Δημιουργία καθολικών κλάσεων και αντικειμένων 
  • Δημιουργία side scroller game με pick up objects 
  • Particlesystems 
  • Matinee 
  • Προγραμματισμός custom αντικειμένων μέσω blueprint 
  • Δημιουργία κλάσεων για racinggame 
  • Δημιουργία flightsimulator παιχνιδιού 
  • Physicsmaterials 
  • Δημιουργία plug in για το unrealengine

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,2,2 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση του περιβάλλοντος του AnimateCC, των αντικειμένων που διαθέτει καθώς και η εισαγωγή στην HTML5/ Actionscript 3.0 για δημιουργία animation. 

Περιεχόμενο του Μαθήματος: 

  • Animate CC interface 
  • Αντικείμενα και ιδιότητες στο Animate (Είδη συμβόλων) 
  • MotionTweens 
  • Inverse kinematics in Animate CC 
  • Bitmap γραφικά 
  • Διαχείριση γραφικών (vector & pattern brushes) 
  • Masking / Guide Layer 
  • Χρήση multimedia και video στοAnimate CC 
  • HTML5 Canvas και/ ή actionscript 3.0 – code snippets 
  • Εισαγωγή στα Sprite Sheets 
  • Δημιουργία και Διαχείριση Sprite sheet 
  • Βασικές Έννοιες και Σχεδιασμός Παιχνιδιών 
  • Ανάπτυξη σε πρωτογενή μορφή shoot’em up 
  • Σκελετός Εμπλουτισμένος με οπτικά εφέ 
  • Σκελετός Εμπλουτισμένος με ηχητικά εφέ 
  • Καταμέτρηση και Διαχείριση score 
  • Publish σεWebGLκαι Custom Platforms 
  • Internet Gaming
  • Multiplayer gaming

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,2,2 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

Σκοπός του μαθήματος (OpenGLII) είναι η κατανόηση των σύγχρονων μεθόδων προγραμματισμού γραφικών καθώς και των αλγορίθμων και της τεχνολογίας πίσω από αυτά. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη καλύτερων παιχνιδιών από άποψη ψυχαγωγικής αξίας μέσω XNA GameStudio, C#, .NET καθώς είναι ένα ευέλικτο και εύχρηστο εργαλείο, που αναλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος των εργασιών που ενέχει η ανάπτυξη ενός παιχνιδιού. Προτείνεται, εφόσον το επιθυμεί ο εκπαιδευτής, χρήση της βιβλιοθήκης GLUT και ο προγραμματισμός σε C#. 

Περιεχόμενο του Μαθήματος: 

  • Verticies (points), Segments, Polygons, Objects 
  • Εισαγωγή Ορθογραφικά και Προοπτικά παράθυρα 
  • OpenGL Primives 
  • Δημιουργία παραθύρου δισδιάστατης απεικόνισης 
  • Δημιουργία βασικών σχημάτων 
  • Δημιουργία παραθύρου τρισδιάστατης απεικόνισης 
  • Δημιουργία βασικών σχημάτων 
  • Βασικές λειτουργίες μετατόπισης / τροποποίησης σχημάτων (basictrans formations) 
  • Transform, Rotate, Scale σε 2D και 3D παράθυρο 
  • TextureMapping 
  • UV coordinates 
  • Placing / Tiling / Repeating / Cropping 
  • Alpha Maps 
  • Texture blending 
  • Bump Mapping 
  • Bitmap Fonts 
  • Texture Mapped Fonts 
  • Ειδικά Εφέ: Ομίχλη 
  • Σκιές (Shadows) 
  • Έλεγχος Σύγκρουσης (Collision Detection) 
  • Πολλαπλά Παράθυρα (Multiple Viewports) 
  • Προχωρημένες τεχνικές σκίασης: Cell Shading 
  • Full Screen Antialiasing 
  • Φορτώνοντας TGA εικόνες 
  • Αναπαράγοντας αρχεία AVI στην OpenGL 
  • ParticleEffects

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0,3,3 

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα 

Συνίσταται στα πλαίσια του μαθήματος να γίνει η δημιουργία, μέσα από ομάδες καταρτιζόμενων, εφαρμογών για κινητές υπολογιστικές μικροσυσκευές (tablet, smartphones κ.λ.π.) οι οποίες θα είναι συμβατές με κάθε λειτουργικό σύστημα. Για αυτό το λόγο και για την πληρέστερη προσέγγιση των υπόλοιπων μαθημάτων του εξαμήνου θα διδαχθεί και η γλώσσα SWIFT2 (συμπληρώνοντας όσα οι μαθητές διδάσκονται στο μάθημα Ανάπτυξη Διαδραστικών παιχνιδιών σε περιβάλλον μικροσυσκευών) η οποία επιτρέπει τη δημιουργία εφαρμογών για τις δημοφιλείς iΣυσκευές. 

Παράλληλα μπορεί να δημιουργηθεί ως εργασία μια διαδικτυακή πλατφόρμα υποστήριξης και παρουσίασης MOOC για κινητές υπολογιστικές μικροσυσκευές και υπολογιστές γραφείου. 

Τέλος προτείνεται η γλώσσα προγραμματισμού Java για την ανάπτυξη εφαρμογών.