Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του Μαθήματος

Η ανάπτυξη της γνώσης στη σχεδίαση σε τρεις διαστάσεις μέσω Η/Υ και η δημιουργία των μοντέλων πριν από την παραγωγική διαδικασία για την πρόληψη πιθανών σφαλμάτων φόρμας, εμφάνισης και λειτουργίας. Προετοιμασία μοντέλων αντικειμένων με στόχο την τρισδιάστατη εκτύπωση.

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση:

  • -  να αξιοποιεί την γνώση των βασικών αρχών σχεδίασης εφαρμόζοντάς την στην σχεδίαση μέσω Η/Υ

  • -  να χρησιμοποιεί τις δυνατότητες που παρέχουν για να δημιουργεί και να επεξεργάζεται

    τρισδιάστατα σχέδια

  • -  να δημιουργεί και να εκτυπώνει μοντέλα σε τρεις διαστάσεις

    Περιεχόμενο του μαθήματος:

    Θεματικές ενότητες

    Εισαγωγή στην τρισδιάστατη σχεδίαση με το AutoCAD

  • -  Απλές εντολές τρισδιάστατης σχεδίασης

  • -  Δημιουργία αξονομετρικών και προοπτικών απόψεων

  • -  Απλές εντολές τροποποίησης στερεών αντικειμένων

  • -  Τροποποίηση επιφανειών και αντικειμένων

  • -  Βασικές ρυθμίσεις φωτοχρωματισμού

  • -  Εισαγωγή στη δημιουργία υλικών

  • -  Παρουσίαση σχεδίων

  • -  Εξαγωγή σχεδίων για τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing)

    Τρισδιάστατη σχεδίαση με Sketch Up

  • -  Εισαγωγή στη λογική του προγράμματος

  • -  Οι βασικές εντολές σχεδίασης και η οργάνωση του μοντέλου

  • -  Βασικές εντολές επεξεργασίας και υλικά

  • -  Συνεργασία με άλλα προγράμματα και εξαγωγή σχεδίων

  • -  Δημιουργία παρουσιάσεων

    Εκπαιδευτική προσέγγιση -Τρόπος Διεξαγωγής Μαθήματος

    Παράλληλη διδασκαλία του θεωρητικού μέρους και της πρακτικής εφαρμογής των παραπάνω θεματικών ενοτήτων μέσω παραδειγμάτων σχεδίασης εσωτερικών χώρων ή/και αντικειμένων (σταθερού/κινητού εξοπλισμού)
    Εξοπλισμός εργαστηρίου

    - Εποπτικά μέσα (υπολογιστής εξοπλισμένος με τα κατάλληλα προγράμματα προβολής π.χ. powerpoint, βιντεοπροβολέας, επιφάνεια προβολής και κατάλληλη σκίαση του χώρου)


  • -  Εργαστήριο εξοπλισμένο με Η/Υ που αντιστοιχούν στο πλήθος των σπουδαστών (ένας Η/Υ ανά σπουδαστή). Ο κάθε Η/Υ θα πρέπει να έχει εγκατεστημένο το κατάλληλο σχεδιαστικό πρόγραμμα Autocad ́ή Sketch up ή 3DSmax.

  • -  Κατάλληλα εκτυπωτικά μέσα (plotter, printer , 3D printer και υλικά εκτύπωσης)


  1. Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Σκοπός του Μαθήματος

    Σκοπός του μαθήματος είναι ο καταρτιζόμενος να ολοκληρώσει μια σύνθετη θεωρητική άσκηση επαγγελματικών προδιαγραφών συνδυάζοντας τις γνώσεις των προηγούμενων εξαμήνων από το σύνολο των μαθημάτων.

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση:

    •  να μπορεί να συνδυάζει τις γνώσεις των μαθημάτων των προηγούμενων εξαμήνων

       να αναγνωρίζει τα προβλήματα σε μία ποικιλία εσωτερικών χώρων

    •  να μπορεί να προτείνει εποικοδομητικές λύσεις για τα προβλήματα αυτά

      Περιεχόμενο του μαθήματος:

      Θεματικές ενότητες

      Επιλογή Εσωτερικού Χώρου
      Παρατήρηση καταγραφή προβλημάτων του συγκεκριμένου χώρου Προτάσεις λύσεων σε θεωρητικό επίπεδο

      Εκπαιδευτική προσέγγιση -Τρόπος Διεξαγωγής Μαθήματος

      Η ανάπτυξη του μαθήματος προτείνεται να διεξαχθεί όπως παρακάτω:

    • -  Συστηματικές παρουσιάσεις στο σύνολο της τάξης

    • -  Ανάθεση ατομικών ή ομαδικών εργασιών

      Εξοπλισμός εργαστηρίου

    - Εποπτικά μέσα (υπολογιστής εξοπλισμένος με τα κατάλληλα προγράμματα προβολής π.χ. powerpoint, βιντεοπροβολέας, επιφάνεια προβολής και κατάλληλη σκίαση του χώρου)

Σκοπός – Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι ο καταρτιζόμενος μέσα από την πρακτική άσκηση να εμπλουτίσει τις γνώσεις, που έχει αποκτήσει από τη διδακτέα ύλη, σ’ ότι αφορά το σχεδιασμό των εσωτερικών χώρων και το σχεδιασμό αντικειμένων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση:

Σχεδιασμός εσωτερικών χώρων

- να γνωρίζει και να εφαρμόζει τις αρχές σχεδιασμού σε επαγγελματικούς χώρους, τα εργονομικά και ανθρωπομετρικά στοιχεία τους.

- να αναπτύσσει και να παρουσιάζει σχέδια δυο και τριών διαστάσεων με προτάσεις διαμόρφωσης επαγγελματικών χώρων.

-

Σχεδιασμός αντικειμένων

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση:

  • -  να γνωρίζει και να εφαρμόζει τις αρχές σχεδιασμού αντικειμένου.

  • -  να αναπτύσσει και να παρουσιάζει σχέδια δυο και τριών διαστάσεων με προτάσεις αντικειμένων.

  • -  να έρθει σε επαφή με καινοτόμες ιδέες και λύσεις για τον σχεδιασμό αντικειμένων

  • -  να μπορεί να εκτυπώνει τρισδιάστατα αντικείμενα

    Περιεχόμενο του μαθήματος:

    Θεματικές ενότητες Σχεδιασμός εσωτερικών χώρων

  • -  Γενικά στοιχεία για το σχεδιασμό επαγγελματικών χώρων και τον σχεδιασμό για ΑΜΕΑ

  • -  Ζώνες Λειτουργιών, Προσανατολισμός,

  • -  Έρευνα αγοράς

  • -  Κεντρική ιδέα- πίνακας διάθεσης

  • -  Διαμορφώσεις χώρων όπως είσοδοι, τουαλέτες, μπαρ, αποθηκευτικοί κ.ό.κ: Ανθρωπομετρικά και εργονομικά στοιχεία

  • -  Σχεδιαστική ανάλυση με κάτοψη, τομή και άνοψη με τυπικά έπιπλα (υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, θέρμανση)

page41image1217354608 page41image1217354912 page41image1217355216 page41image1217355584 page41image1217355952page41image1217356256 page41image1217356560
  • -  Σχέδια σε κλίμακα 1:50, 1:20., 1:25

  • -  Χρώμα –Επίπλωση – Υλικά

    Σχεδιασμός αντικειμένων

  • -  Σχεδιασμός για όλους (“Design for all”)

  • -  Σκίτσο – χρώμα – δισδιάστατη και τρισδιάστατη παρουσίαση αντικειμένων

  • -  Εξέλιξη του προϊόντος ή προκαταρκτικός σχεδιασμός (ideapool, concept,).

  • -  Λεπτομερειακός σχεδιασμός, prototyping κλπ, μέχρι την τελική παρουσίαση.

  • -  Τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing) των μοντέλων

    Εκπαιδευτική προσέγγιση -Τρόπος Διεξαγωγής Μαθήματος

    Η ανάπτυξη του μαθήματος προτείνεται να διεξαχθεί όπως παρακάτω:

    • -  Συστηματικές παρουσιάσεις των θεωρητικών θεματικών ενοτήτων στο σύνολο της τάξης

    • -  Εξάσκηση στο πρακτικό μέρος των παραπάνω θεματικών ενοτήτων και παράλληλη εφαρμογή των θεωρητικών παρουσιάσεων, μέσω μιας (ή περισσοτέρων) μελέτης περίπτωσης, στην οποία θα αναφέρεται το μάθημα σε όλη τη διάρκειά του.

    • -  Εκπαιδευτικές επισκέψεις.

      Εξοπλισμός εργαστηρίου

- Εποπτικά μέσα (υπολογιστής εξοπλισμένος με τα κατάλληλα προγράμματα προβολής π.χ. powerpoint,βιντεοπροβολέας, επιφάνεια προβολής και κατάλληλη σκίαση του χώρου)


  • -  Σχεδιαστήρια με παραλληλογράφο

  • -  Σκαμπό

  • -  Πάγκος εργασίας με επιφάνεια κοπής

  • -  Φωτιστικές πηγές

  • -  Τρισδιάστατος εκτυπωτής και υλικά εκτύπωσης