Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0, 1, 1

Περίληψη της μαθησιακής ενότητας 

Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Τεχνικές παρουσίασης/Public Speech» έχει στόχο να εισαγάγει τους καταρτιζόμενους στη διαδικασία και προετοιμασία μιας αποτελεσματικής παρουσίασης. Παράλληλα, προσανατολίζεται στην εκμάθηση και εφαρμογή σύγχρονων εργαλείων παρουσίασης για το εσωτερικό και εξωτερικό κοινό μιας επιχείρησης/οργανισμού. 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: o 

  • Αναγνωρίζουν τον σημαντικό ρόλο της προετοιμασίας για μια αποτελεσματική παρουσίαση. o Δημιουργούν το αρχικό σχέδιο και το περίγραμμα της παρουσίασης. 
  • Αναπτύσσουν δεξιότητες διαχείρισης κοινού. 
  • Χρησιμοποιούν σύγχρονες πλατφόρμες παρουσίασης. 
  • Αναζητούν και να εισάγουν το κατάλληλο περιεχόμενο στις παρουσιάσεις. 
  • Χρησιμοποιούν εργαλεία εξ αποστάσεως επικοινωνίας και ψηφιακά εργαλεία αλληλεπίδρασης κοινού. 
  • Συγκρίνουν και να αντιπαραβάλλουν μέσω μελετών περίπτωσης παρουσιάσεις εσωτερικού και εξωτερικού κοινού μιας επιχείρησης/ενός οργανισμού.

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 2, 0, 2


Περίληψη της μαθησιακής ενότητας 

Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Διοίκηση Marketing» έχει στόχο να εισαγάγει τους καταρτιζόμενους στις βασικές έννοιες της διοίκησης marketing, προκειμένου να καταστούν ικανοί να αξιοποιήσουν τις γνώσεις αυτές στην έρευνα, στην αξιολόγηση και στη λήψη αποφάσεων. Τα θέματα που μελετώνται περιλαμβάνουν την ανάλυση εταιρειών σε επίπεδο μακροοικονομικό και αγοράς, την τμηματοποίηση και στόχευση αγοράς, την απόφαση τοποθέτησης στην αγορά, την αξιολόγηση και τον έλεγχο του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: 

  • Αναλύουν την αγορά και το περιβάλλον της, τον ανταγωνισμό και τις στρατηγικές. 
  • Κατανοούν τα θέματα ανάπτυξης στρατηγικής ανταγωνισμού, διαφοροποίησης στην αγορά και καινοτομίας. 
  • Κατανοούν τον ρόλο της τμηματοποίησης της αγοράς, των συστημάτων πληροφοριών μάρκετινγκ, τις στρατηγικές των προϊόντων. 
  • Εξηγούν τον ρόλο του μάρκετινγκ για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. 
  • Γνωρίζουν τις διαδικασίες δημιουργίας νέων προϊόντων. 
  • Συγκρίνουν και να αντιπαραβάλλουν μέσω μελετών περίπτωσης αποφάσεις τοποθέτησης στην αγορά.

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 1, 0, 1


Περίληψη της μαθησιακής ενότητας

 Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Διεθνείς δημόσιες σχέσεις» έχει στόχο να εισαγάγει τους καταρτιζόμενους στις βασικές θεωρίες της διαπολιτισμικής επικοινωνίας παρουσιάζοντας τις βασικές διαφορές στις επικοινωνιακές πρακτικές μεταξύ των διάφορων πολιτισμών. Παράλληλα, μέσω του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτισμικές διαφορές επηρεάζουν τις επιχειρησιακές συναλλαγές αλλά και τον εργασιακό χώρο. Οι διεθνείς δημόσιες σχέσεις διαπερνούν τα στενά εδαφικά σύνορα και προσανατολίζονται σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον με σκοπό την ανάπτυξη συνεργασιών με επιχειρήσεις-οργανισμούς-φορείς παγκόσμιας εμβέλειας. Το μάθημα εστιάζεται στην επικοινωνιακή στρατηγική και τις τακτικές που ακολουθούν παγκόσμιοι υπερεθνικοί οργανισμοί, μη κυβερνητικές οργανώσεις και κινήματα για να ευαισθητοποιήσουν την παγκόσμια κοινή γνώμη και να αναδείξουν τις θέσεις και τις δράσεις τους.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: 

  • Χρησιμοποιούν θεωρίες της διαπολιτισμικής επικοινωνίας ώστε να επικοινωνούν με κοινά διαφορετικής κουλτούρας και πολιτισμού. 
  • Διακρίνουν και να αντιπαραθέτουν τα επικοινωνιακά στιλ που εφαρμόζονται σε διάφορους πολιτισμούς. 
  • Διαχειρίζονται επικοινωνιακά τις πολιτισμικές διαφορές στο εργασιακό και το κοινωνικό τους περιβάλλον. 
  • Αναλύουν τα χαρακτηριστικά διάφορων κοινών εντός ενός πολυπολιτισμικού περιβάλλοντος. 
  • Κρίνουν προγράμματα επικοινωνίας υπερεθνικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων των μη κυβερνητικών οργανώσεων, ως προς την αποτελεσματικότητα και ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινής γνώμης. 
  • Συγκρίνουν και να αντιπαραβάλλουν μέσω μελετών περίπτωσης προγράμματα επικοινωνίας υπερεθνικών φορέων.

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 2, 0, 2

Περίληψη της μαθησιακής ενότητας 

Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Διαχείριση κρίσεων» έχει στόχο μέσω του συνδυασμού θεωρητικών προσεγγίσεων και μελέτης περιπτώσεων να εισαγάγει τους καταρτιζόμενους στη φιλοσοφία της διαχείρισης κρίσεων και να προβάλει τα κύρια εργαλεία αντιμετώπισής τους. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, εξετάζονται η σημασία του σχεδίου διαχείρισης κρίσεων, η σύσταση και η λειτουργία της ομάδας διαχείρισης κρίσεων, ενώ αναλύεται μια σειρά μορφών κρίσεων, οι οποίες θεωρούνται αντιπροσωπευτικές ως προς τα αίτιά τους, την έντασή τους και τη στρατηγική που ακολουθήθηκε.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: 

  • Κατηγοριοποιούν τις διάφορες μορφές κρίσεων. 
  • Διαμορφώνουν εναλλακτικά σενάρια για την προληπτική αντιμετώπιση των κρίσεων. 
  • Σχεδιάζουν προγράμματα διαχείρισης κρίσεων. 
  • Αναγνωρίζουν τον σημαντικό ρόλο του διαχειριστή της κρίσης στον συντονισμό και στην εποπτεία όλων των ενεργειών και της ομάδας διαχείρισης κρίσης. 
  • Να συγκρίνουν και να αντιπαραβάλλουν με κριτήριο την αποτελεσματικότητα τις διάφορες στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων.

Περίληψη της μαθησιακής ενότητας 

Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Διαπραγματεύσεις» έχει στόχο την εκμάθηση τεχνικών και στρατηγικών διαπραγμάτευσης. Οι διαπραγματευτικές δεξιότητες είναι απαραίτητες σε κάθε περίπτωση συλλογικής λήψης αποφάσεων και απόκλισης συμφερόντων. Η αποτελεσματική διαπραγμάτευση συχνά συνίσταται στη μεγιστοποίηση της «αξίας» – και όχι απλΏς στην επίτευξη μιας κοινά αποδεκτής συμφωνίας. Το μάθημα εξετάζει τη φύση και τις στρατηγικές διαπραγμάτευσης και επίλυσης διαφωνιών, με ιδιαίτερη έμφαση στις διαπραγματεύσεις στο πλαίσιο των επιχειρήσεων. Επιπρόσθετα, καθορίζεται το σχέδιο διαπραγμάτευσης, τα εργαλεία ενίσχυσης πωλήσεων και οι μέθοδοι πειστικής επικοινωνίας (επιχειρηματολογία, διαχείριση συγκρούσεων και αντιρρήσεων).

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

 Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: 

  • Συντάσσουν μια προσαρμοσμένη προσφορά. 
  • Προετοιμάζουν και να οργανώνουν τα εργαλεία ενίσχυσης πωλήσεων. 
  • Εξασκούν την ενεργή ακρόαση και την ενσυναίσθηση. 
  • Κατανοούν τη φύση της διαπροσωπικής και διομαδικής διαφωνίας και σύγκρουσης.
  •  Αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά μιας κατάστασης διαπραγμάτευσης. 
  • Αναλύουν και να σχεδιάζουν μια διαπραγμάτευση. 
  • Επιλέγουν κατάλληλες στρατηγικές και τακτικές σε κάθε κατάσταση. 
  •  Διεκπεραιώνουν επιτυχημένες διαπραγματεύσεις.

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0, 2, 2

Περίληψη της μαθησιακής ενότητας
Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Δημόσιες σχέσεις και marketing στο Διαδίκτυο» έχει στόχο την ανάδειξη του Παγκόσμιου Ιστού ως μέσου μεταμόρφωσης και διακίνησης πληροφοριών και μηνυμάτων σε πολλούς και καλύτερα στοχευμένους αποδέκτες. Το Διαδίκτυο, ο παγκόσμιος ιστός, τα ιστολόγια, οι διαδικτυακές κοινότητες και τα Social Media προσφέρουν νέα κανάλια με πολλαπλές δυνατότητες και ευκαιρίες για τη δημιουργική χρήση τους στον τομέα των δημοσίων σχέσεων και του μάρκετινγκ. Όλα τα παραπάνω κανάλια έχουν αυξήσει την πολυπλοκότητα της άσκησης πρακτικών δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ αλλά ταυτόχρονα έχουν προσδώσει πολλαπλές ευκαιρίες για δημιουργικότερους και ευρηματικότερους τρόπους άσκησης αποτελεσματικών στρατηγικών δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: 
  • Κατανοούν και να προσαρμόζονται στις εξελίξεις των διαδικτυακών δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ. 
  • Αναγνωρίζουν την αξία της ηλεκτρονικής φήμης και να την αξιοποιούν στην ανάπτυξη διαδικτυακών επικοινωνιακών στρατηγικών.
  • Εξερευνούν και να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των διαδικτυακών δημοσίων σχέσεων και του διαδικτυακού μάρκετινγκ. 
  • Αναγνωρίζουν τις μηχανές αναζήτησης ως εργαλείο δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ. 
  • Συγκρίνουν και να αντιπαραβάλλουν διαφορετικές στρατηγικές διαδικτυακών δημοσίων σχέσεων και διαδικτυακού μάρκετινγκ μέσω μελετών περίπτωσης. 
  • Αποκτήσουν ικανότητες σχεδιασμού και εφαρμογής καλών πρακτικών για την προβολή της εικόνας μιας επιχείρησης/οργανισμού/φορέα/ιδιώτη στο Διαδίκτυο, καλές πρακτικές και τεχνικές διάδρασης και επικοινωνίας με τον χρήστη ή ομάδες κοινού, καθώς και καλές πρακτικές ικανοποίησης και εξυπηρέτησης αυτών.


Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 2,0,2

Περίληψη της μαθησιακής ενότητας 

Το συγκεκριμένο μάθημα έχει σκοπό να εισαγάγει τους καταρτιζόμενους στις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ στον τριτογενή τομέα-υπηρεσιών, προκειμένου να καταστούν ικανοί να αξιοποιήσουν τις γνώσεις αυτές στην ανάλυση του περιβάλλοντος, στην ανάλυση της αγοράς, στις υπηρεσίες που προσφέρει, στην τιμολογιακή πολιτική και στα κανάλια διανομής που παράγει, εφαρμόζει και χρησιμοποιεί μια επιχείρηση, της οποίας θα αποτελούν μέλη του ανθρώπινου δυναμικού με την αποφοίτησή τους. Είναι δε μάθημα εξειδίκευσης με το οποίο οι καταρτιζόμενοι/νες αποκτούν και εφαρμόζουν τις ειδικές επαγγελματικές γνώσεις-ικανότητες- δεξιότητες για την ειδικότητά τους.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: 

  • Αναλύουν τα ιδιαιτέρα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών. o Εφαρμόζουν το μείγμα μάρκετινγκ των υπηρεσιών. 
  • Αναγνωρίζουν τον ρόλο της οργάνωσης των διαδικασιών εξυπηρέτησης στη διαμόρφωση της εμπειρίας του πελάτη. 
  • Περιγράφουν τι σημαίνει ποιότητα στις υπηρεσίες και πώς τη μετράμε. 
  • Τηρούν τους βασικούς κανόνες στη διαχείριση παραπόνων και στην ανάκτηση υπηρεσίας. 
  • Αντιπαραβάλλουν και να συγκρίνουν διαφορετικά συστήματα εξυπηρέτησης πελατών μέσω της ανάλυσης περιπτωσιολογικών μελετών.

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 1, 1, 2

Περίληψη της μαθησιακής ενότητας 

Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Δημιουργία και διαχείριση εταιρικής φήμης (Branding) Ι» έχει στόχο την εξοικείωση των καταρτιζόμενων με τις βασικές έννοιες της εταιρικής ταυτότητας, εικόνας, φήμης και κουλτούρας. Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται στην έννοια της επωνυμίας και πώς αυτή χτίζεται τόσο σε επίπεδο προϊόντος όσο και επίπεδο επιχείρησης/οργανισμού.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

  • Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: o Διακρίνουν τις έννοιες της ταυτότητας, εικόνας και φήμης μιας επιχείρησης/οργανισμού. 
  • Διαχειρίζονται την εταιρική εικόνα και την εταιρική φήμη μέσω των ΜΜΕ. 
  • Αξιολογούν τη χρηματοοικονομική αποτίμηση μαρκών. 
  • Δημιουργούν προγράμματα διαχείρισης φήμης και επωνυμίας. 
  • Αναγνωρίζουν παράγοντες που επηρεάζουν τις αντιλήψεις του κοινού για την εικόνα και φήμη μιας επιχείρησης-επωνυμίας 
  • Κρίνουν και να αποφασίζουν για την καταλληλότητα των ενεργειών διαχείριση εταιρικής φήμης μέσω της ανάλυση περιπτωσιολογικών μελετών.

Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 0, 3, 3

Περίληψη της μαθησιακής ενότητας 

Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Πρακτική εφαρμογή στην ειδικότητα» έχει στόχο να βοηθήσει τους σπουδαστές να κατανοήσουν στην πράξη και να αποκτήσουν σαφή αντίληψη του περιεχομένου της έννοιας των «Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας». Οι καταρτιζόμενοι επικεντρώνονται στην παραγωγή προμελετημένων ενεργειών αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ ενός ατόμου/ομάδας/οργανισμού/επιχείρησης και το κοινού αυτού, εσωτερικού και εξωτερικού, με στόχο το αμοιβαίο συμφέρον. Επιδιώκουν, με συστηματική δράση και συμπεριφορά, να επηρεάσουν την κοινή γνώμη, να αναπτύξουν αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη, να εδραιώσουν θετική εικόνα και να δημιουργήσουν δημοσιότητα και φήμη. Για τον σκοπό αυτόν, συγκεντρώνουν το κατάλληλο ευνοϊκό υλικό, αναπτύσσουν καλές σχέσεις με τα ΜΜΕ και αξιοποιούν ποικίλα «εργαλεία» επικοινωνίας, προφορικής, γραπτής και ηλεκτρονικής, όπως δελτία Τύπου, Social Media, e-mails, εκδηλώσεις, ομιλίες, NewsLetters κ.λπ

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: 

  • Καταρτίζουν και να υλοποιούν προγράμματα δημοσίων σχέσεων επιχειρήσεων και οργανισμών. 
  • Σχεδιάζουν και να υλοποιούν επικοινωνιακά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων εκστρατειών ενημέρωσης.  
  • Καταρτίζουν και να υλοποιούν προγράμματα παρουσίασης και προβολής της εικόνας επιχειρήσεων, οργανισμών και ατόμων. 
  • Σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να υλοποιούν εκδηλώσεις δημοσίου ενδιαφέροντος για την επικοινωνία και προβολή της εικόνας του φορέα, συμπεριλαμβανομένων των εκθέσεων, των συνεδρίων, των ημερίδων και λοιπών εκδηλώσεων. 
  • Συμμετέχουν στον σχεδιασμό, να υλοποιούν προγράμματα και να διερευνούν τις επικοινωνιακές ανάγκες του φορέα ή και την αποτίμηση των αποτελεσμάτων δράσεων και προγραμμάτων επικοινωνίας. 
  • Επικοινωνούν με ειδικές ομάδες κοινού, όπως Opinion Leaders, εκπροσώπους κοινωνικών ομάδων κ.λπ., με στόχο τη δημιουργία κλίματος κατανόησης και εμπιστοσύνης, μέσω της ενημέρωσης για τις δραστηριότητες του οργανισμού-επιχείρησης. 
  • Συμμετέχουν στην κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων ενδοεπιχειρησιακής επικοινωνίας, καθώς και στην άσκηση εσωτερικών δημοσίων σχέσεων, που μπορεί να περιλαμβάνει την εκπαίδευση του προσωπικού στις βασικές αρχές της επικοινωνίας, την παροχή κινήτρων, την επιβράβευση και την οργάνωση εκδηλώσεων. 
  • Αναπτύσσουν δράσεις δημοσιότητας για την επίτευξη θετικών αλλαγών, μέσω της επαφής με δημοσιογράφους (ΜΜΕ), με στόχο την απόκτηση καλής φήμης.


Ώρες μαθήματος/εβδομάδα (Θ, Ε, Σ): 3, 0, 3

Περίληψη της μαθησιακής ενότητας 

Η μαθησιακή ενότητα με τίτλο «Οργάνωση και λειτουργίες δημοσίων σχέσεων» έχει στόχο την εξοικείωση των καταρτιζομένων με τις βασικές θεωρητικές έννοιες των δημοσίων σχέσεων, καθώς και την εφαρμογή τους στην επαγγελματική πρακτική. Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται στην ανάπτυξη προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων με σκοπό την προβολή και καθιέρωση της εταιρικής ταυτότητας, την επιρροή της κοινής γνώμης και την εδραίωση θετικής εικόνας για τα προϊόντα-υπηρεσίες του συγκεκριμένου οργανισμού-επιχείρησης.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να: 

  • Κατανοούν τις διακρίσεις των καναλιών επικοινωνίας στις δημόσιες σχέσεις. 
  • Αναγνωρίζουν τη σημασία της σχέσης αλληλεπίδρασης ΜΜΕ και δημοσίων σχέσεων. 
  • Συντάσσουν αποτελεσματικά Δελτία Τύπου. 
  • Προσαρμόσουν τις δημόσιες σχέσεις στην επαγγελματική πρακτική. 
  • Αναγνωρίζουν τον ρόλο των ειδικών δράσεων στην αποτελεσματικότητα των δημοσίων σχέσεων. 
  • Αναπτύσσουν αποτελεσματικά προγράμματα δημοσίων σχέσεων
  • Κρίνουν και να αποφασίζουν για την καταλληλότητα των ενεργειών δημοσίων σχέσεων μέσω της ανάλυσης περιπτωσιολογικών μελετών.